Pedagog szkolny

Godziny pracy

Pedagog szkolny

Pani Martyna Szczytyńska zaprasza na konsultacje do pokoju pedagoga.

Wtorek


Konsultacje w godz. 930 – 1330

Środa


Konsultacje w godz. 1045 – 1215

Czwartek


Konsultacje w godz. 750 – 1335

Pedagog specjalny

Pani Sabina Żmuda oraz Pani Martyna Szczytyńska zapraszają na konsultacje do pokoju pedagoga specjalnego.

Poniedziałek


Konsultacje w godz. 750 – 1420
oraz
Konsultacje w godz. 1045 – 1240

Wtorek


Konsultacje w godz. 800 – 930
oraz
Konsultacje w godz. 1245 – 1425

Piątek


Konsultacje w godz. 1240 – 1340







Zapraszamy wszystkich w potrzebie i bez specjalnej potrzeby.

Będzie wspierająco i sympatycznie.

Zadania Pedagoga Szkolnego

Badania


Prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych
i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji,
zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu
uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola,
szkoły i placówki.

Diagnoza


Diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu, szkole lub placówce w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu przedszkola, szkoły i placówki.

Zapobieganie



Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku przedszkolnym, szkolnym i pozaszkolnym uczniów.

Pomoc


Udzielanie uczniom pomocy psychologiczno – pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb.

Profilaktyka



Podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży.

Mediacja



Inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych.

Rozpoznawanie



Pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów.

Wspieranie



Wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:
– rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów
w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń
edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie
ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki,
– udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

Zadania Pedagoga Specjalnego

Współpraca


Współpraca z nauczycielami, wychowawcami grup wychowawczych lub innymi specjalistami,
rodzicami oraz uczniami w:

– rekomendowaniu dyrektorowi szkoły lub placówki do realizacji działań w zakresie zapewnienia
aktywnego i pełnego uczestnictwa uczniów w życiu szkoły i placówki oraz dostępności,
o której mowa w ustawie z 19 lipca 2019 r.
o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;

– prowadzeniu badań i działań diagnostycznych związanych z rozpoznawaniem indywidualnych
potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia
mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych
lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających
funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły i placówki;

– rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów;

– określaniu niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych,
w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne
potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia.

Zespół specjalistów


Współpraca z zespołem, o którym mowa w przepisach o organizacji kształcenia,
wychowania i opieki dla uczniów z niepełnosprawnością, niedostosowanych społecznie
i zagrożonych niedostosowaniem społecznym w zakresie opracowania i realizacji indywidualnego
programu edukacyjno-terapeutycznego ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia
specjalnego, w tym zapewnienia mu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

Wspieranie


Wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:

– rozpoznawaniu przyczyn niepowodzeń edukacyjnych uczniów lub trudności w ich funkcjonowaniu,
w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia w życiu szkoły lub placówki;
– udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy z uczniem;
– dostosowaniu sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych
i edukacyjnych ucznia oraz jego możliwości psychofizycznych;
– doborze metod, form kształcenia i środków dydaktycznych do potrzeb uczniów.

Pomoc



Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom, rodzicom uczniów i nauczycielom.

Instytucje



Współpraca, w zależności od potrzeb, z innymi podmiotami, o których mowa w przepisach
o organizacji i udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

Doskonalenie



Przedstawianie radzie pedagogicznej propozycji w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli
szkoły lub placówki mającego na celu podnoszenie jakości edukacji włączającej.

Scroll to Top