Godziny pracy
Pedagog szkolny
Pani Martyna Szczytyńska zaprasza na konsultacje do pokoju pedagoga.
Wtorek
Konsultacje w godz. 930 – 1330
Środa
Konsultacje w godz. 1045 – 1215
Czwartek
Konsultacje w godz. 750 – 1335
Pedagog specjalny
Pani Sabina Żmuda oraz Pani Martyna Szczytyńska zapraszają na konsultacje do pokoju pedagoga specjalnego.
Poniedziałek
Konsultacje w godz. 750 – 1420
oraz
Konsultacje w godz. 1045 – 1240
Wtorek
Konsultacje w godz. 800 – 930
oraz
Konsultacje w godz. 1245 – 1425
Piątek
Konsultacje w godz. 1240 – 1340
Zapraszamy wszystkich w potrzebie i bez specjalnej potrzeby.
Będzie wspierająco i sympatycznie.
Zadania Pedagoga Szkolnego
Badania
Prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych
i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji,
zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu
uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola,
szkoły i placówki.
Diagnoza
Diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu, szkole lub placówce w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu przedszkola, szkoły i placówki.
Zapobieganie
Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku przedszkolnym, szkolnym i pozaszkolnym uczniów.
Pomoc
Udzielanie uczniom pomocy psychologiczno – pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb.
Profilaktyka
Podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży.
Mediacja
Inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych.
Rozpoznawanie
Pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów.
Wspieranie
Wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:
– rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów
w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń
edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie
ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki,
– udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Zadania Pedagoga Specjalnego
Współpraca
Współpraca z nauczycielami, wychowawcami grup wychowawczych lub innymi specjalistami,
rodzicami oraz uczniami w:
– rekomendowaniu dyrektorowi szkoły lub placówki do realizacji działań w zakresie zapewnienia
aktywnego i pełnego uczestnictwa uczniów w życiu szkoły i placówki oraz dostępności,
o której mowa w ustawie z 19 lipca 2019 r.
o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
– prowadzeniu badań i działań diagnostycznych związanych z rozpoznawaniem indywidualnych
potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia
mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych
lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających
funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły i placówki;
– rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów;
– określaniu niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych,
w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne
potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia.
Zespół specjalistów
Współpraca z zespołem, o którym mowa w przepisach o organizacji kształcenia,
wychowania i opieki dla uczniów z niepełnosprawnością, niedostosowanych społecznie
i zagrożonych niedostosowaniem społecznym w zakresie opracowania i realizacji indywidualnego
programu edukacyjno-terapeutycznego ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia
specjalnego, w tym zapewnienia mu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Wspieranie
Wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:
– rozpoznawaniu przyczyn niepowodzeń edukacyjnych uczniów lub trudności w ich funkcjonowaniu,
w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia w życiu szkoły lub placówki;
– udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy z uczniem;
– dostosowaniu sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych
i edukacyjnych ucznia oraz jego możliwości psychofizycznych;
– doborze metod, form kształcenia i środków dydaktycznych do potrzeb uczniów.
Pomoc
Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom, rodzicom uczniów i nauczycielom.
Instytucje
Współpraca, w zależności od potrzeb, z innymi podmiotami, o których mowa w przepisach
o organizacji i udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Doskonalenie
Przedstawianie radzie pedagogicznej propozycji w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli
szkoły lub placówki mającego na celu podnoszenie jakości edukacji włączającej.